Suplimente

„Prafurile fac minuni.” Poftim? Nu. Nimic nu face „minuni”!

Crede-mă pe cuvânt - fără să fii strict cu tine și fără să te dedici, niște simple suplimente și proteine nu o să îți facă abdomenul plat și fundul bombat. Și, chiar dacă nu îți place în mod special, ăsta e adevărul. Rezultatele nu apar de azi pe mâine și nici nu o să vină pentru că tu ai dat iama în suplimente nutritive și alimente „minune”.

 

„Prafurile” astea, cum le numea mama când am apărut prima dată cu găleata de proteine acasă, intră în categoria suplimentelor nutritive. Ce ne spune chiar numele? Că suplimentează nutriția. Ajută organismul mai ales în cazul celor care fac sport mult, pentru că aduc un aport suplimentar de creatină (proteina pre-workout) sau aminoacizi. Sub formă de praf sau pastile, aceste proteine se găsesc la magazinele specializate. Primești și bon pentru ele, deci nu-i nimic ilegal sau wow. Așa cum copiii iau vitamine pentru a avea un sistem imunitar mai puternic, oamenii mari iau proteine ca să își ajute corpul în momente de training intens.

 

Dar dacă ar fi atât de simplu, nu am mai povesti despre asta. Uite niște scenarii:

  • „Uai, ai brațele mari că bagi de-alea...știi tu… proteine”
  • „Cât alergi astăzi! Ai luat două cupe în loc de una pre-workout?”
  • „La bătrânețe o să ai pielea lăsată!” - asta e preferata mea.

 

Mă amuză lucrurile astea, dar situațiile devin tot mai dese din cauza lipsei de informație corectă. Cum am explicat eu că dacă folosesc proteine nu voi avea pielea lăsată la bătrânețe sau când „o să mă las”? Greu. Dar am spus așa „dacă mănânci 150g de piept de pui pentru ca masa ta să aibă proteine, o să pățești ceva? Nu, normal. Eh, imaginează-ți că în loc de pieptul de pui iei exact aceeași cantitate de proteine într-o formă care se digeră mai repede, deci care va face corpul tău să rețină o cantitate mai bună de proteine”. Șoc și groază. N-o să îți vină să crezi!

 

Apoi, mai sunt categoriile care se întreabă „dacă iau X cupe de ceva în loc de 2, o să îmi crească brațele?” și acolo răspunsul este nu! Pe fiecare supliment ai o etichetă cu valorile nutriționale și recomandările de utilizare - cantitatea optimă înainte sau după antrenament. Și acum, dacă cineva chiar a studiat produsul și știe ce să recomande, de ce să reinventăm roata? Hai să respectăm acele recomandări, totuși.

 

Concluzionând, produsele astea se numesc „suplimente”! Adică se iau pe lângă alimentația de bază, ca să suplimentele necesarul nutrițional zilnic. Un shake proteic poate fi folosit maxim pe post de gustare, dar nu va înlocui o masă. Da, poate înlocui un covrig, dar hai să nu facem din asta o obișnuință.

 

Ordinea corectă e: alimentație adecvată, antrenamente corecte și suplimentele... mai târziu.  

 

M-am răzgândit un pic cu minunile. Nu, prafurile tot nu fac minuni. Dar tu poți face minuni pentru tine și corpul tău. Așa că hai la treabă!

About Author

GIVE A REPLY