Tendința majoritară a celor care vin la sală este să slăbească, lucru care mă bucură. Dar toți acești oameni se sperie și se demoralizează pentru că nu își setează niște obiective corecte. Printre cele pe care le aud cel mai des sunt „vreau să slăbesc X kg ca să ajung la câte aveam în liceu”. Serios? De ce? Niște kilograme în minus nu garantează că vei arăta sau te vei simți mai bine.

Și, uite așa, pornești pe un picior greșit. Să-ți spun.

Nu ai nevoie de un obiectiv de genul ăsta. Nu trebuie să ajungi la numărul de kilograme pe care ți-l arăta cântarul acum 10 ani. Ai nevoie de obiective realiste, pe care să le poți atinge în mod corect.

Dar, din păcate, oamenii se mint pe ei înșiși de multe ori. Cum? Crezând sau spunându-și că mănâncă și se antrenează corect. Dar din ultimii ani în care am lucrat cu foarte multe persoane, 90% spun același lucru – că fac tot ceea ce le stă în putință, dar nu mai pot să scape de niciun kilogram. Așa aflu eu cum e cu acest „corect” la oameni: antrenamente lungi de cardio, intensitate redusă ca să poată duce o oră întreagă, și alimentație insuficientă, mâncată seara, diete cu deficit caloric.

Și atunci mă întreb de ce nu sunt oamenii conștienți că nu acele kilograme pierdute o să le aducă bucuria, ci mai degrabă s-ar concentra pe tonus muscular și piele întinsă pentru satisfacție maximă în oglindă.

Cu un astfel de stil de viață este normal ca la un moment dat să nu mai apară rezultate majore, și-atunci majoritatea lumii renunță. Și înțeleg de ce – e frustrant să faci zilnic câte o oră de bandă, să nu mănânci mai nimic, să fii obosit și să nici nu fii mulțumit de cum arăți.

Dacă ai ajuns în momentul acesta ai 2 variante – renunți sau apelezi la un antrenor personal. Dar dacă alegi varianta a doua, te sfătuiesc să nu pleci din start cu lipsă de încredere în antrenor și nici să nu-l transformi în țapul tău ispășitor.

Oricât de greu ți-ar fi să accepți asta, crede-mă că vorbesc din experiență și o să îți spun asta de la început: trebuie să mănânci 3 mese pe zi și 2 gustări, bandă facem doar de revenire, și 30-40 de minute de antrenament la sală în fiecare zi pot fi arhi-suficiente pentru o condiție fizică excelentă.

Frumusețea acestui domeniu este că putem să vedem cum cei care își doresc cu adevărat, reușesc. Sunt oameni care își pun toată încrederea în noi, antrenorii lor, și asta ne face și pe noi să dăm totul pentru ei. Pentru că acești oameni ne răsplătesc cu rezultatele lor, și nu putem decât să fim super bucuroși când îi vedem din ce în ce mai fericiți.

Așa că nu îți pierde speranța! Dacă ești într-un impas și nu știi cum să mergi mai departe, bagă-ți în minte recomandările astea:

  • Nu exagera cu antrenamentele cardio
  • Mănâncă regulat 3 mese pe zi și nu sări peste nici una
  • Mergi la sport, nu renunța
  • Nu îți pierde jumate de zi la sală – eficientizează antrenamentele și fă 30-40 de minute pe zi
  • Fă antrenamente solicitante, cu intensitate ridicată, și concentrate pe exerciții funcționale
  • Introdu intervale scurte și intense în locul orelor de cardio

O să vezi, atunci când obiectivele tale sunt reale și corecte, va fi mult mai simplu să le atingi. Iar dacă vrei să te ajut, eu sunt aici.

About Author

GIVE A REPLY