Fiecare sportiv sau persoană care vine la sală ajunge să prindă drag de un anumit exercițiu, aparat sau stil de antrenament. Exact același lucru se întâmplă și în cazul meu - eu votez pentru antrenamente funcționale și circuite.

Epoca asta a vitezei în care trăim noi mi se pare uneori că ne copleșește pe toți. Nu avem timp de nimic - să ne pregătim cum trebuie mâncare, să ne bucurăm de quality time cu noi înșine, să facem sport. Avem un job, iar viața noastră se cam învârte în jurul său.

Deși îmi iubesc jobul mult și nu l-aș schimba cu absolut nimic, îmi dau seama că îmi ocupă mult timpul, și câteodată mă gândesc ce s-ar întâmpla dacă aș reveni la forma mea din liceu (acea formă era sferică). Dar aici intervin antrenamentele mele preferate. Chiar dacă nu am timp prea mult, circuitele și antrenamentele funcționale sunt optime - ne simțim bine, ne dăm sufletul făcându-le, vedem rezultatele, și ne mai și ocupă doar jumătate din timpul unui antrenament de genul „piept”.

Hai să luăm un exercițiu simplu - knees to middle. Este un exercițiu pentru abdomen doar, sau cel puțin așa pare. Să-ți spun - trebuie să stai atârnat de o bară, să îți menții partea superioară a corpului în poziție fixă, să ai grijă la coordonare,și să te asiguri că genunchii se ridică spre partea abdominală fără balansare. Ah, și facă nu ai suficientă forță în brațe, vei aluneca.

Nu te speria acum, nu e nimic dramatic. Toate se învață.

Dar reține asta - faci un exercițiu pentru abdomen care îți solicită brațele, spatele, zona lombară și picioarele.

Deci cum economisim timp? Activând întregul organism.

Și acum să trecem la circuite.

Ai calculat vreodată timpul pe care îl petreci de-a dreptul lucrând într-un antrenament? Să faci 10 repetări la piept durează aproximativ 20 de secunde, ca după aceea să faci o pauză de 1,5 - 2 minute. Mai mult stai decât lucrezi, normal că ți se pare că nu mai ai timp de nimic după sală.

Circuitele ne salvează - luăm niște exerciții, le sudăm într-un circuit pe care îl lucrăm fără pauză, iar la final ne relaxăm 2 minute. Și-apoi de la capăt.

Sfatul meu pentru tine, dacă te apuci de circuite, este ca atunci când antrenamentul devine prea ușor să execuți mai repede mișcările (dar cu grijă și atenție, să nu te accidentezi), sau să reduci pauza de la final. Când ajungi pro elimini de tot pauza, să-ți duci pulsul sus-sus.

30 de minute, atât îți cer să îți oferi ție. Fă-ți acest serviciu, o să te bucuri!

Ne vedem la sală!

 

About Author

GIVE A REPLY